Upravuje vztahy při řešení reklamací mezi prodávajícím a kupujícím na internetovém obchodu ergo-interier.cz Prodávajícím je společnost Ergo interier IČ:27072801 DIČ:CZ27072801,zapsaná v obchodním rejstříku vedeného Městským soudem v Praze, v oddíle C, vložka 94210, kupujícím může být spotřebitel, nebo podnikatel. Reklamační řád je nedílnou součástí obchodních podmínek.
Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího nebo osoby určené k opravě bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku. Učiní-li tak písemně nebo elektronicky, měl by uvést číslo prodejního dokladu (faktury), své kontaktní údaje, popis závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace.
Formulář ke stažení naleznete níže.
Kupující je povinen sdělit prodávajícímu, jaké právo si zvolil při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Změna volby bez souhlasu prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže být neodstranitelná.
Nezvolí-li kupující své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva jako při nepodstatném porušení smlouvy.
Kupující je povinen prokázat nákup zboží (nejlépe dokladem o koupi). Lhůta pro vyřízení reklamace běží od předání/doručení zboží prodávajícímu nebo do místa určeného k opravě. Zboží by mělo být při přepravě zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, mělo by být čisté a kompletní.
Prodávající je povinen bezodkladně, nejpozději do tří pracovních dnů, rozhodnout o reklamaci, případně o tom, že je k rozhodnutí potřebné odborné posouzení. Informaci o nutnosti odborného posouzení kupujícímu v této lhůtě sdělí. Reklamaci, včetně odstranění vady, prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 20 dnů od jejího uplatnění, pokud se s kupujícím písemně nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má kupující stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.
Odmítne-li prodávající odstranit vadu věci, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy.
Záruční doba se prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do jejího vyřízení nebo do doby, kdy byl kupující povinen si věc vyzvednout. Dojde-li k výměně zboží nebo jeho části, uplatní se odpovědnost prodávajícího jako by šlo o koupi nového zboží nebo jeho části.
Není-li umožněno sledovat stav vyřízení reklamace on-line, zavazuje se prodávající o vyřízení reklamace kupujícího informovat podle jeho požadavku e-mailovou zprávou nebo prostřednictvím SMS.
U oprávněné reklamace náleží kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů.
Na veškeré zboží je poskytnuta záruka minimálně 2 roky,pokud je záruka delší je záruční doba uvedena u popisu zboží na webových stránkách, na faktuře nebo záručním listu. Uvedená záruka se nevztahuje při použití ve vícesměnném provozu. Pokud je výrobek používán ve vícesměnném provozu délku záruky lze uplatnit pouze v její poměrné části. Záruční doba počíná běžet okamžikem předáním zboží kupujícímu a prodlužuje se o dobu, po kterou bylo zboží v záruční opravě.
Kupující je povinen prohlédnout zboží bezprostředně při jeho převzetí. Pokud je zjištěno mechanické poškození obalu výrobku, je kupující povinen zkontrolovat stav zboží a v případě poškození vyhotovit záznam o poškození za přítomnosti dopravce. Odpovědnost za poškození v průběhu přepravy nese dopravce. Veškeré zboží je pojištěno. Na základě vyhotoveného záznamu bude zákazníkovi po uzavření škodní události s dopravcem poskytnuta přiměřená sleva nebo dodán nový výrobek. Podepsáním přepravního listu kupujícím, kupující souhlasí s jeho převzetím a stvrzuje, že dorazilo nepoškozené bez zjevných vad vinou dopravy. Na pozdější reklamce způsobené vinou dopravy nelze brát zřetel a budou zamítnuty. Kupující je povinen při převzetí zboží vybalit a zkontrolovat zda nemá zjevnou vadu /vada výrobku způsobená přepravou se může objevit i v neporušeném balení.
Zjevnou vadou rozumíme např. mechanické poškození potahové látky, zlomení, ušpinění, podření plastových, dřevěných, kovových popř. jiných viditelných částí, nefunkční polohování, chybějící, či poškozené díly, zjevně vadné provedení čalounění apod.
Za zjevnou vadu se nepovažuje přírodní charakter kůže, a dřeva, ani viditelné konstrukční součásti (přiznané svary, hlavy šroubů, matic, spon apod.). Pokud kupující objeví zjevnou vadu je povinen ji bez odkladu nahlásit prodávajícímu.
Kupující může uplatnit reklamaci, vyskytne-li se u výrobku v záruční době skrytá vada.
Za skrytou vadu se považuje významná ztráta funkčnosti, která omezuje užívání výrobku, náhlé poškození nebo zničení dílů při obvyklém použití výrobku. Za skrytou vadu se nepovažuje běžné opotřebení užíváním.
Jakákoliv reklamace je pro kupujícího vždy věcí nepříjemnou. Internetový obchod ergo-interier.cz si je toho vědom a v zájmu spokojenosti svých stávajících i budoucích zákazníků přijímá vždy taková řešení, která maximálně zjednodušují a urychlují vyřízení reklamace.
Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne 1. 1. 2018. Změny reklamačního řádu vyhrazeny.
Na veškeré zboží je poskytnuta záruka minimálně 2 roky,pokud je záruka delší je záruční doba uvedena u popisu zboží na webových stránkách, na faktuře nebo záručním listu. Uvedená záruka se nevztahuje při použití ve vícesměnném provozu. Pokud je výrobek používán ve vícesměnném provozu délku záruky lze uplatnit pouze v její poměrné části. Záruční doba počíná běžet okamžikem předáním zboží kupujícímu a prodlužuje se o dobu, po kterou bylo zboží v záruční opravě.